Sivut

sunnuntai 30. maaliskuuta 2014

..ja vielä ehti!



Sain jo monta aikaa sitten postista Suomalaisen Kirjakaupan 5 € bonuksen, jonka olin jo unohtanut. ONNEKSI huomasin lapun ajoissa ja ehdin vielä tilata netistä tuotteita. Lahjakortin summa oli suht pieni, mutta parempi sekin kuin ei mitään eikö ? :)

Tällä kertaa olen innostunut (taas) puutarhanhoidosta; eilen ja tänään olen laittanut kukkien siemeniä multaan ja olen ehtinyt hieman haravoimaan lehtiä perennoiden päältä.


Tosiaan se tilaus. Mietin lintukirjan, puutarhakalenterin  / kirjan ja leivontakirjan välillä. Leivontakirjoja ( varsinkin suklaakirjoja!) on jo niin paljon, etten taida niitä hamstrata enempää :D ja vaikkakin minussa asuu pieni lintibongari, kallistuin kuitenkin tuon puutarhakalenterin puoleen. Siitä sitten rupesinkin miettimään, että mitäs ihmettä siihen kirjoitan kolmelta aiemmalta kuukaudelta? :o

..olen tietysti nähnyt lumikon, ensimmäisen mustarastaan ja närhen näin jokin päivä, myös joutsenia olen nähnyt muutamana otteeseen. Mutta vaikkakin puutarhakalenteriin voisin merkata näitä luontohavaintoja; mitä ihmettä tammikuussa muka tehdään puutarhassa ? :o
Ei muuta kuin etsimään (yllättäen) Googlesta. Niin kuin yleinen ilmaus kuuluu KVG eli kato vi**** googlesta, toimi se tälläkin kertaa. Löysin nimittäin hyyyvin mielenkiintoisen sivun, jossa oli jokaiselle kuukaudelle jokin puutarhaan liittyvä homma.

Revontulet Lappeenrannassa
18.3.2012//Lainattu//Kuva: Markku Repo/Lappeenranta


Esimerkiksi tässä tammikuu On puiden suojausta, puutarha "sisustusta" lyhdyillä yms, myös joulun kukkasipulit neuvotaan säästämään kevääseen.

Entäpä mitä sitten tässä kuussa? Täältä löytyy ohjeet maaliskuulle! Kaikkea puutarha, nurmikkoon ja huonekasveihin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti