Sivut

sunnuntai 19. tammikuuta 2014

Markkinapäivä

Huomenta ihmiset! Ulkona paukkuu pakkanen kepeässä -19 asteessa. Toivon hartaasti ettei naapurikunnassa ole kauheaa viimaa päivemmällä, koska silloin olisi tarkoitus lähteä Heikinäpäivän markkinoille med min mamma.


Olen jännä markkinoilla kävijä siinä mielessä, että haluan joka kerta käydä markkinoilla, mutta yleensä en saa mitään ostettua. Suht pieni paikkakunta kun on kyseessä, tietää miltein etukäteen mitä missäkin kojussa myydään ( ja yleensä ne kojut ovat aina samoissa paikoissa). Minusta on kuitenkin mukava kierrellä ja katsella kaikkia tuotteita, haistella juuri paistettuja silakoita ( yhden kerran olen niitä päässyt maistamaan ) ja ehkä suurin syy kiertelyyn on uusien ideoiden etsiminen. Äitini on aina sanonut, että ei kannata ostaa sitä, minkä voit tehdä itse. Ja tahdoin tai en, juuri tuo ajatus on pinttinyt paksuun kallooni. Olen monta kertaa jättänyt jonkin (muka) upean jutun ostamatta, mutta en kuitenkaan saanut aikaiseksi tehdä sitä kotona. Illmeisesti asia mitä olen ollut ostamassa, ei ollutkaan NIIN mahtava kuin olin ensin ajatellut. Jos en enää myöhemmin sitä edes muista, ehkä parempi, että olen säästänyt rahana johonkin vähän parempaan.

Nyt taidan jatkaa aamiaista Valion kanssa. Seuraava laji olisikin vasta paistetut letut mansikkahillon kanssa. Nam!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti